Een open dialoog met en tussen medewerkers.
Het ligt zo voor de hand.
 

Een open dialoog met en tussen medewerkers. Het ligt zo voor de hand. Toch vinden bedrijven het moeilijk dit te realiseren. Alle middelen ten spijt. Het intranet is er voor het borgen van informatie en werkprocessen; affectie en sociale binding zijn daar al snel strijdig mee. Een personeelsblad biedt hier meer ruimte voor, maar leidt vaak tot eenrichtingsverkeer.

Hoog tijd dus voor een nieuwe visie op HR-communicatie. Bedrijven moeten beter inspelen op het community-denken van de huidige informatiesamenleving: op het internet viert de open dialoog hoogtij.

Wie de overstap maakt naar een interactief personeelsblad biedt zichzelf en medewerkers unieke kansen om elkaar te informeren, motiveren en verbinden.

Zeker, het vergt enig inzicht om het personeel volwaardig te betrekken. De eerste ervaringen wijzen echter uit dat het kan: online transparant én duurzaam communiceren. Met de juiste middelen en begeleiding ervaren organisaties een innovatie die tegelijk vertrouwd voelt.

Goedwerk.nl dus.