Waarom onstaat een dialoog tussen mensen niet op het bedrijfsintranet? En ook niet met toevoeging van een forum, chat of weblog?

Het bedrijfsintranet is naar werkproces en informatie borging ingericht en niet naar informatiegebruik binnen een dialoog. Daarbij worden bedrijfsprocessen niet als community op basis van sociale en affectieve relaties tussen mensen gekenmerkt.

Gebruik van chat, forum of een weblog binnen een organisatie in dienst van informatie overdracht, waarheidvinding en waardebepaling leiden tot weinig rendement, mede door de onderschatting van de diversiteit in mediawijsheid, relaties en cultuur binnen de organisatie in een virtuele communicatiewereld.

Het gebruik van een forum is intensief. Een inhoudelijk zinvolle discussie voeren is een hele organisatie én het kost veel tijd om te modereren. Voor bezoekers kost het veel tijd om bij te blijven en te volgen wat er allemaal wordt gezegd. Bij een forum geldt moderatie achteraf waardoor er continue wordt gewerkt aan het opschonen en weer in lijn brengen van het debat of de kennisuitwisseling. 

Goedwerk biedt uitkomst. Met een inmiddels bewezen structuur, format en kennis over organisaties processen in dienst van gemakkelijk informeren en participeren. We leggen daarbij de nadruk op de relevantie van het communiceren zelf en de context waarbinnen dat gebeurt.
In de praktijk stimuleert Goedwerk het vermogen van mensen om met elkaar te handelen en samen te beslissen.